Bemutatkozás

Kedves Olvasó! Itt találhatod a triatlon- és futóversenyes élménybeszámolóimat. Néha-néha más tartalmú blogokat is írok, de az ritkaság...

IronSipi's blog - 2009/03/24 - avagy az edzésnaplóm bejegyzései a 2009-es Balaton Szupermaratonról

2009.03.24. 11:31 IronSipi

 

1.nap [Balaton-Szupermaraton - B.szemes-Fonyód] Na, toltam neki, mint a hülyegyerek… Mondjuk 5hónap minden versenyéhsége benne volt ebben a futásban! Amúgy vicces volt hogy pl. Lellén, az egykori Postás Üdülő előtt volt a frissítőállomás: itt nyaraltam ~16éve… A szél fújt picit, de szerencsére verseny közben nem esett az eső/hó, pedig nagyon mondták! Hídvégi Zsolt, Kozsó is jól mentek ma! Itt van a versenyen többek között Márti (egyéni futót kísér biciklin), Bakai Timi (Spuri-s csapatban fut), Kaszás Robi (dettó), Kata a HANSÚ-ból stb. Amúgy a szállás teljesen korrekt, egy ~60-70fős panzió, de csak mi vagyunk vendégek; szauna is van! Zsolt hozott pálinkát, este ittunk egy kortyot, jó étvágyat csinált a vacsorához (olasz étterem: minestrone+spagetthi). Egyszóval: eddigmindenkirály! Visszatérve a futásra: azért az nem volt rossz érzés, mikor sorra előztem meg az emberkéket (12egyéni futót és 13párost/váltót). Büszkeséggel töltött el és jó volt hallani, mikor ~14km-nél egy honvédos csapat váltóemberét lehagyva (~4:10-es tempóval, szembeszélben!) elismerően odaszólt, hogy: "Ez igen!". Amúgy csak a ~5km-enként lévő frissítőállomásokon frissítettem (Iso+szőlőcukor). Az indulás előtt ettem egy kis étcsokit, jól esett, sztem máskor is fogok ilyet enni a versenyek előtti percekben! A 4:13-as tempó meglepően jó (01:08:58-at mentem, mikor már 1ó13p-nek is örültem volna...).
 

2.nap [Balaton-Szupermaraton - Keszthely-Szigliget] Hát a mai (21.2km-es) futás nem indult zökkenőmentesen számomra. Kozsót kellett kocsival fuvaroznom Fonyódra, de közben Joe meg nagyot repesztett (4:44-ben hozta le a 15.6km-es szakaszát), így sietnem kellett hogy odaérjek Keszthelyre. A sietség ellenére alig maradt időm bemelegíteni (kb 1perc!) és máris feltűnt Joe... Frankó! No mindegy! Átadtam neki a kocsikulcsot, aztán uzsgyi! Toltam neki, nem kímélve az izmokat! :) Kb 5-6váltót ill. 5-6egyéni futót előztem le az első 6-7km-en, mikor egy honvédos futó (Ott Gábor - a 'HASE I'-ből) utólért és beállt mögém szélárnyékba. ~1perc után mellém lépett, majd elkezdett ő vezeti. Innentől felváltva fogtuk a szelet egymásnak, ment a bolyozás, szinte végig! Később őt 1x frissítették a haverjai, ekkor lemaradt kicsit, de bevártam. Megköszönte, kínált frissítőt is, de én nem éltem vele (csak az 5/10/15km-es frissítőállomásokon tankoltam fel - 1-1Iso-val+kis szőlőcukorral). Ja, ma is ettem étcsokit a rajt előtt! JÓ! Szal toltuk Gáborral tovább, de ~17km-nél cm-ről cm-re ellépett tőlem. A közöttünk lévő távolság ~30m-re nőtt, úgy tűnt, hogy nem fogom már utólérni... Aztán ~18km-nél benyomtam életem első géljét (addig a kesztyűmben lapult), valami zöldalmás-kávés ízű szörnyűséget... Mondjuk végülis nem volt rossz, de egy korty víz jólesett volna mellé. Hát az persze nem volt... Aztán hogy ettől, vagy az akaraterőtől, vagy mástól, nemtom, de sikerült fokozni a tempót, így ~19-20km-nél felértem Gáborra. Néhány mondat eszmecsere után szólt, hogy ő nem bír már erősíteni, így egyedül mentem tovább. Aztán az utolsó tartalékkokat mozgósítva felküzdöttem magam a szigligeti várdombon lévő célba (durva kis emelkedő ez így a végére...). Végül ~40-50m-rel érhettem be Gábor előtt! Ja, a tavalyi időmet (1:42:32) több mint 9perccel (!!!) javítottam meg, és ez így félmaratoni egyéni csúcs is egyben! (A pontos félmaratoni időhöz majd valahogy arányosítva becsülök egyet!). Mindezt közepesen erős szembe/szembeoldal szélben, elrontott bemelegítéssel és úgy, hogy nem is terveztem egyéni csúcsot menni... Asszem jól alapoztam! :) A célterületem beszéltem Robival, Mártival, Katával stb. Este a szokásos program volt (zuhanyzás+pihenés+pálinka+olasz étterem). Jó kis nap volt... Holnap ALL-IN!


3.nap [Balaton-Szupermaraton - Badacsony-Révfülöp] Ma sikerült időben megérkezni, így volt időm kényelmesen és megfelelően bemelegíteni. Iso-t ittam, nyújtottam stb. Timi adott még a rajt előtt 2zsebkendőt (Köszi!) aztán belevágtam... A jelszó: ALL-IN! Az elején elég sokat előztem (~25-30embert az első 4-5km-en), kőkeményen nyomtam (5km / 20:05 / 4:01-es tempó).

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gábor ma is megtalált (utánam indult ~2perccel), újra beállt mögém. Aztán mikor váltottunk, én nem igazán bírtam ma tartani vele a lépést, így szépen lassan elment tőlem, a végén ~1-2perccel előttem érhetett be. 7-8km-től már éreztem a fáradságot (végülis már a 3.napja versenyeztem), emellett a szembeszél ma még erősebb volt, ráadásul az oldalam is szúrt egy kicsit (ilyen pedig nemigen volt korábban...). Ennek ellenére a célba ismét remek idővel, a tavalyi eredményhez képest 3p-cel korábban értem be. Szerintem a 4:13-as tempó óriási! A fáradságra amúgy három bizonyítékot is találtam: (1) éreztem, hogy fáradt vagyok:) ; (2) az első napon is ugyanezt a tempót tudtam hozni, de akkor a táv hosszabb volt (16.4km vs 13.5km) ; (3) az átlag/max pulzusom (177/183) elmaradt a várakozástól (azaz akármennyire is fokoztam a tempót, a szívem és a keringésem hiába bírt volna még egy kicsivel többet, az izomzat már maximumot nyújtott). Szerintem csak hétfőre fogom kipihenni magam! Imádom az ilyen többnapos versenyeket, mikor szinte teljesen függetlenítem magam a külvilágtól, csak a futás van, semmi más, se rádió, se internet, se tv, még Gyurcsány lemondását is csak 1nappal később tudtam meg... Összességében: magasan a saját várakozásaim felett mentem, 5*-t adok magamnak! Soha rosszabb idénykezdést! Hétfőtől meg újra taposómalom...

Szólj hozzá!

Címkék: balaton sport futás váltó balaton szupermaraton

A bejegyzés trackback címe:

https://ironsipi.blog.hu/api/trackback/id/tr421056336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása